Menü

Magyar Logó Díj 2024



Magyar Logó Díj 2024

A pályázat célja

Keressük Magyarország legjobb logóját!

A VASVÁRI DESIGN (Magyar Logó Társaság) nyilvános Pályázatot hirdet, amelynek célja, hogy a szakmai zsűri által díjazza, (a fő díjakat és kategória díjakat átadja) és bemutassa - Magyarországon vagy külföldön élő - szerzők (alkotóművészek, grafikai stúdiók, ügynökségek), felhasználók (vállalatok, cégek, intézmények) által használt kiemelkedő színvonalú logó tervezési munkákat.


Díjazás

A zsűri által kiválasztott alkotásokat tartalmazó kötetet jelentetünk meg MAGYAR LOGÓ DÍJ 2024 címmel. A kötet a díjátadón kerül bemutatásra.

  • Fődíj:
    Egyedi tervezésű nemesfémből készült arany, ezüst és bronz gyűrű.
    Egyedi arany, ezüst és bronz megjelenésű jelvények. Egyedi arany, ezüst és bronz felületnemesített oklevelek, és a kötetből egy tiszteletpéldány átadása a díjátadón.
  • Kategória díjak:
    8 kategóriában – lásd alább, azaz 8×3=24. Egyedi arany, ezüst és bronz megjelenésű jelvények. Egyedi arany, ezüst és bronz felületnemesített oklevelek, és a kötetből egy tiszteletpéldány átadása a díjátadón.
  • Oklevél:
    Akiknek nevezése bekerül a kötetbe, személyre szóló Kiválósági oklevélben részesül.

Kik jelentkezhetnek?

Magyar nemzetiségű – Magyarországon vagy külföldön élő – magyar nemzetiségű szerzők (alkotóművészek, grafikai stúdiók, ügynökségek), felhasználók (vállalatok, cégek, intézmények), illetve külföldön született, de már Magyarországon élő és itt alkotó szerzők (alkotóművészek, grafikai stúdiók, ügynökségek), felhasználók (vállalatok, cégek, intézmények) is.


Nevezési kategóriák

Beadható minden ami a logó tervezés fogalomkörben megtalálható az alábbi 8 kategóriában.

1.

Monogram, betű, iniciálé

Lettermark

A vállalat vagy márka nevének kezdőbetűit használja. Ez a stílus elegáns és letisztult, gyakran használják, ha a teljes név túl hosszú lenne.

Példák: IBM, HBO.

Monogram, betű, iniciálé
2.

Név

Logotype, Wordmark

A logó a vállalat vagy márka teljes nevét tartalmazza, általában egyedi betűtípussal vagy egyedi tipográfiával. Ez a stílus erősen fókuszál a név ismertségére.

Példák: Google, Coca-Cola.

Név
3.

Ikon, piktogram, szimbólum

Pictorial mark, Symbol

Egy egyedi grafikus szimbólum vagy ikon, amely a márkát képviseli. Ez lehet egy egyszerű ábra vagy egy formailag összetettebb grafika, amely könnyen felismerhető és megjegyezhető.

Példák: Apple, Nike.

Ikon, piktogram, szimbólum
4.

Absztrakt

Abstract Mark

Olyan szimbólumokat használ, amelyek nem konkrét tárgyak vagy formák, hanem absztrakt geometriai alakzatú grafikák, amelyek a márka alapvető jellemzőit tükrözik.

Példák: Pepsi, BP.

Absztrakt
5.

Kabala

Mascot

Egy karakter vagy figura, amely a márkát képviseli. Ez a stílus barátságos és megközelíthető megjelenést biztosít a márkának, gyakran használt gyermekeknek szóló termékeknél vagy sportcsapatoknál.

Példák: KFC (Colonel Sanders), Michelin (Bibendum).

Kabala
6.

Összevont

Combination Mark

A szöveget és a szimbólumot kombinálja egyetlen logóban. Ez a stílus rugalmasságot biztosít, mivel a szöveg és a szimbólum külön-külön is használható.

Példák: Adidas, McDonald's.

Összevont
7.

Embléma, címer

Emblem

A szöveg és a kép szorosan összekapcsolt formában van egységesítve gyakran egy pajzs, pecsét vagy kör formájában. Az emblémák tradicionálisabb megjelenésűek és gyakran részletgazdagabbak.

Példák: Starbucks, Harley-Davidson.

Embléma, címer
8.

Dinamikus

Dynamic Mark

Olyan innovatív logók, amelyek változatos alakban jelenhetnek meg, miközben megtartják az alapvető azonosító elemeket. Ezek a logók átalakíthatók különböző helyzetekhez vagy médiumokhoz, és interaktív elemeket is tartalmazhatnak.

Példa: Google Doodle, MTV.

FONTOS:
A pályázat beadáskor ebben a kategóriában egy fájlban négy mintát kérünk megjeleníteni.

Embléma, címer

Mivel nevezhetek?

Magyarországra vagy külföldre - megrendelésre - készült, a megrendelő által elfogadott, használatban lévő logók.


Pályázati feltételek

A pályázó garantálja, hogy a pályázatában valós adatok szerepelnek. Egy pályázó több pályaművet is benyújthat. Magyarországra és külföldre készített munkákkal is lehet nevezni. Pályázni lehet minden olyan pályaművel, amely más személy szerzői, vagy egyéb jogát nem sérti. Időbeli megkötés nincs, beadható (évszámmal); régen készült, vagy akár friss pályamű is!

Érvénytelen a pályázat:

  • Ha a pályázati feltételeknek nem felel meg,
  • Határidőn túl érkezik be,
  • Ha nem érkezik meg a nevezési díj a nevezés után,
  • A kért formátum nem felel meg: a pályázati anyag hiányos, nem érthető, a csatolt fájl nem a megfelelő méretű, formátumú,
  • Az alkotó neve bármilyen formában megjelenik, vagy utalás van rá a fájlban.

Formátumra vonatkozó előírások

  • Formátum az anyag előkészítéshez:
    100 mm x 100 mm, 300 DPI, CMYK, JPG Maximum.
    A fájl kizárólag fehér hátterű lehet.
    A logó lehet egyszínű (monokróm), fekete vagy színes.
  • Formátum a Dinamikus kategóriához:
    Ebben a kategóriában egy fájlban négy mintát kérünk megjeleníteni.
    100 mm x 100 mm, 300 DPI, CMYK, JPG Maximum.
    A fájl kizárólag fehér hátterű lehet.
    A logók lehetnek egyszínűek (monokróm), feketék vagy színesek.

FONTOS!
A beküldött fájlok nem tartalmazhatják az alkotó nevét vagy utalást rá. Ha ez bármilyen formában megjelenik a fájl elnevezésében vagy a fájlban, az érintett munkát kizárhatjuk!


A pályázat benyújtása

Beadási határidő:
2024. július 14., éjfél

A pályázat a nevezési űrlap kitöltésével és a nevezési feltételek elfogadásával adható be.
Ha ez megtörtént, küldünk egy visszaigazoló emailt.


Nevezési díjak

A pályázat csak a nevezési díj megfizetésével érvényes!
Ha nem érkezik meg a nevezési díj, a pályamű nem kerül a zsűrizés elé és érvénytelen lesz a nevezés.

Induló nevezési időszak:
2024. május 29. - 2024. június 30., éjfél
Induló nevezési díj: 5 000 Ft / pályamű

Végső nevezési időszak:
2024. július 01. - 2024. július 14., éjfél
Végső nevezési díj: 10 000 Ft / pályamű


További információ

A pályázattal kapcsolatban további információ:
palyazat@magyartervezografika.hu
Vasvári Péter, +36 20 934 98 73