Menü

Magyar logók könyv (2021)



Magyar Logók (2021)

Magyar Logók (2021)

A képzőművészeti ágaknak, ezen belül is az alkalmazott grafikának egyik fő területe a logótervezés. Erre a szakterületre, a tervezés és a logók csodálatos, ámde kihívásokkal teli világába kalauzol el bennünket ez a kötet.

Olyan kiemelkedő színvonalú logókat és emblémákat mutat be, amelyet hazai alkotók készítettek: 680 színvonalas alkotást, melyet a logópályázatra érkezett több mint 4000 pályaműből neves szakmai zsűri választott ki.


Auth Attila

Auth Attila

Ferenczy Noémi-díjas és Arany Rajzszög díjas grafikusművész

Auth Attila a kortárs magyar tervezőgrafika meghatározó alakja, aki tervezőként, oktatóként és a szakmai közélet aktív szereplőjeként egyaránt sokat tett a hazai grafikáért.

A Képzőművészeti Főiskolán 1987-ben diplomázott Zelenák Crescencia növendékeként. Majd elvégezte az intézmény mesterképzőjét. 1989 óta a Magyar Képzőművészeti Egyetem tanára, adjunktusa. A Magyar Képzőművészek és Iparművészek Szövetsége Tervezőgrafikai Szakosztályának elnöke.

Alapító tagja a Magyar Tipográfusok és Tervezőgrafikusok Társaságának (MATT) és az Arany Rajzszög Társaságnak. Az Országos Tervezőgrafikai Biennálé főkurátora.

Oktatóként számos tehetséges hallgatójának segítette szakmai fejlődését, sok közülük elismert tervezőgrafikus, állami díjas művész. Mára megannyi nemzetközi elismerést is kivívó egykori tanítványai is megkerülhetetlen szereplőivé váltak a honi grafikának.

Az oktatással együtt végzett tervezőgrafikai munkásságát szabadúszóként kezdte, dolgozott animátorként, art direktorként. 1991- ben alapította az AuthDesign stúdiót, azóta saját vállalkozás keretében tervez kiemelkedő grafikai alkotásokat, melyeket jelentős részben pályázatokon nyert el. Tervez könyvet, kiadványokat, éves jelentéseket, bankkártyákat, posztereket, vizuális irányítási rendsze- reket. Szűkebb szakterülete az embléma és cégarculattervezés.

Jelentős munkái a mindennapjainkból, a médiából is ismerhetőek: a Liszt Ferenc Airport, a Budapesti Metró2 vonal és állomások, a Budapesti Fesztiválzenekar vagy épp az Iparművészeti Múzeum arculata.


DE_FORM, Demeczky Nóra és Déri Enikő

DE_FORM, Demeczky Nóra és Déri Enikő

Innovatív formáció

Demeczky Nóra és Déri Enikő a DE_FORM Design Agency alapítói és kreatív igazgatói.

Tíz év szakmai tapasztalattal a hátuk mögött, az ez idáig de_form stúdióként működő páros számos jelentős projektet tudhat magáénak a hazai szakmai színtéren.

Mindig is hittek a kollaboráció erejében, a design iránti szenvedélyben, és a különböző karakterek együttműködésének pozitív lehetőségeiben.

öt év után kiterjesztették partnerségüket, és új tagokkal bővülve 2020-ban megalapították a DE_FORM Design Agency Kft-t.

új kihívásokat keresnek, céljuk, hogy különböző designterületeket fedjenek le nemzetközi szinten, a tervezőgrafika határait túllépve.

A budapesti design ügynökség a kulturális branding területére specializálódott.

Egy kiállítás arculatától egy város arculatának megtervezéséig erőteljes vizuális megoldásokat hoznak létre különböző események, kiállítások, intézmények arculata, designerek arculata, filmek, zenei események, weboldalak, könyvek és katalógusok kapcsán.

A kulturális branding mellett céljuk a továbbiakban is cégek komplex arculatépítésével foglalkozni.

Hisznek benne, hogy munkáik karakteres megjelenését mindig valamilyen jól átgondolt, okos vizuális koncepcióra építsék fel, amivel hangsúlyozhatják az adott márka egyedi értékeit.


Kathi Zsolt

Kathi Zsolt

Arany Rajzszög díjas tervezőgrafikus művész

A Magyar Iparművészeti Főiskolán (ma MOME) diplomázott alkalmazott grafika és csomagolástervezés szakon, 1995-ben. Ezt követően a Royal Rocket Grafikai Stúdió tervezője, később art directora lett, majd az Art Force Stúdió, később közel 10 évig a Café Design art directora, vezető tervezője.

Az inspiratív szakmai környezetben eltöltött évek meghatározták tervezői látásmódját, a tervezőgrafika számos területén kipróbálhatta magát. Aktív közreműködő volt a Royal Vodka, Bonbonetti, Gyulai Pálinka Manufaktúra, Mizo, Spar, Budai Egészség- központ arculat- illetve csomagolástervezési feladataiban, az OTP Bank kommunikációs anyagainak tervezésében. Könyvborítókat tervezett a Libri Kiadó, kiadványokat az MVM, az állami Nyomda, a Wallis Ingatlan, a Citibank, a T-Mobile, a Renault Hungária, bankkártyákat a CIB Bank számára. Logói megtalálhatóak több Graphis Logo válogatásban, és egyéb külföldi és hazai szakmai gyűjteményben. Csomagolástervei a Café Design tervezőjeként megjelentek hazai és külföldi szakmai kiadványokban, valamint több Hungaropack versenyen díjazásban részesültek.

2009-ben tervezőgrafikai munkásságáért Arany Rajzszög díjat kapott. 2014 óta szabadúszó tervezőgrafikus, elsősorban arculattervezéssel, márkaépítéssel és csomagolástervezéssel foglalkozik. Szívesen segít induló vagy megújuló vállalkozások vizuális identitásának kialakításában.

Megbízói között szerepelnek: Manna Natúr Kozmetikum, Hotel Carat, Iparművészeti Múzeum, Memories of Hungary, Mayer Szörp, ThalesNano, Libri Kiadó, Zichy Birtok, Stumpf Pincészet, Comtech.

Tervezői munkája mellett szakmai életének meghatározója az oktatási tevékenység. Több mint 20 éve tanít a KREA Design Iskolában grafikai tervezést és tipográfiát.


kissmiklos (Kiss Miklós)

kissmiklos (Kiss Miklós)

Designer és képzőművész

1981-ben született Dunaújvárosban.

A Képző- és Iparművészeti Szakközépiskola elvégzése után a Magyar Képzőművészeti Egyetemen szerzett diplomát 2006-ban, Maurer Dóra osztályában. Tanulmányai alatt több díjat is nyert.

A belsőépítészet, a képzőművészet, a design és a grafikai tervezés területein egyaránt tevékenykedik. Eddigi legkomplexebb munkájának Kaposvár városarculatát tartja, de számos márka és vendéglátóhely vizuális megjelenését alkotta meg az elmúlt 15 évben Magyarországon és külföldön egyaránt. Több belsőépítészeti munkát is jegyez, mint a CAT Club vagy a Millenium háza étterme.

Munkáit erős művészi szemlélet és kiemelkedő esztétikai minőség jellemzi. Sajátos, ligatúrákra épülő stílusa a tipográfia világában védjegyének számít, ami világszinten is ismertté tette a nevét. Munkáit számos alkalommal publikálták európai, ázsiai és amerikai design magazinokban, könyvekben, szakmai kiadványokban, design és art oldalakon. 2020-tól saját betűtípusokat is tervez.

Művészeti alkotásaiban, installációiban sokszor ötvözi a képzőművészet, a tipográfia és a design elemeit. Képzőművészként Budapesten, Bécsben, Dél-Koreában, Kínában és Hongkongban is volt már kiállítása. Emograms névre hallgató projektje, melyen 2016 óra dolgozik, a tipográfia és a popkultúra összekapcsolásából született, mely az ázsiai országokban nagy népszerűségre tett szert. 2019-ben a Gwangju Design Biennálé fő pavilonjában kiállító négy művész egyike volt. Magyarországon leginkább Goldenroach névre hallgató installációja által ismert, amit 2014-ben a Műcsarnokban nagy sikerrel mutattak be.


Rekeczki Roland

Rekeczki Roland

Arany Rajzszög díjas tervezőgrafikus művész

A Magyar Képzőművészeti Egyetem terve- zőgrafika szakán diplomázott, majd több ügynökségnél dolgozott grafikusként és art directorként ismert hazai és külföldi márkák megjelenésén, a Republic Groupnál, az Avalanche-nál, Kreatív Műhelynél.

Ezt követően szabadúszóként dolgozik hazai és külföldi cégeknek, amerikai, brit, francia, kínai design stúdióknak.

Arany Rajzszög díjat kapott az elmúlt években kifejtett magas színvonalú szakmai munkájáért, valamint számos dobogós helyezést nyert olyan külföldi logópályázatokon, mint az A’ Design Award, Graphis, Wolda, Hiiibrand.

Munkái többször szerepeltek a Logolounge Logo Trend Reportban, logóit, emblémáit számos nemzetközi kiadványban publikálták.

Kedvenc témái a logó-arculat és a csomagolás, ezen belül leginkább a borcímke, borbranding.

A tervezésben az egyszerű, de tartalmas és időtálló megoldásokra törekszik.

2021-ben kezdi első képzőművészeti projektjét.


Varga Eszter

Varga Eszter

Jelenleg Angliában élő és alkotó tervezőgrafikus művész

2010-ben nyert felvételt a Magyar Képzőmű- vészeti Egyetem tervezőgrafika szakára. Különböző versenyeken, pályázatokon indult közösen az osztályával, mint például a MATT által meghirdetett Urbánus Folklór, ahova a munkája is bekerült, illetve megjelent kiállításokon több európai nagyvárosban is (Pozsony, Brüsszel). 2014-ben a Finnagora által meghirdetett Luukku (magyarul ablak) logópályázaton első helyezést nyert, jutalmul pedig lehetősége volt elutazni a Helsinki Design Weekre. Még ugyanebben az évben egy Erasmus-ösztöndíjat is nyert az egyik spanyol egyetemre, ennek köszönhetően Madridban tanulhatott közel fél évig. 2015- ben a Hiiibrand Awardson Silver, 2016-ban Bronze, 2014-ben és 2017-ben pedig Merit Awardot ért el különböző logótervekkel és grafikákkal. 2014-ben kezdett el dolgozni is az egyetem mellett, először a Mito + a haverok nevű ügynökségnél, majd később a Graphasel Design Studiónál. 2016-ban fejezte be az egyetemet, amivel párhuzamosan a szabadúszó élet felé kezdett el közeledni, amiben a Behance nevű online portfóliója nagy segítségére volt. Ezen keresztül sok külföldi, illetve tengerentúli megbízást is kapott az évek során (Egyesült államok, Ausztrália, Egyesült Arab Emirátusok, Portugália, Hollandia, Anglia stb.).

Munkái több online magazinban (Dieline, Mindsparkle Mag, Phenom’enon) és kiadványban (Visual Harmony, Favourite Design Book) is megjelentek. 2018-tól kezdve a DekoRatio Design Studiónak kezdett dolgozni, illetve egyre komolyabban foglalkoztatta a külföldi munkalehetőség gondolata is. Egy angol felkérésnek köszönhetően ez a gondolat még erősebb lett, így 2020 elején kiköltözött Londonba, azóta pedig az Egyesült Királyságban dolgozik továbbra is szabadúszó grafikusként.


Vasvári Péter

Vasvári Péter

Arany Rajzszög díjas tervezőgrafikus művész

Nemzetközileg elismert tervezőgrafikus művész. Számos megbízásban vett részt külföldön a világ kontinenseire készített projektekben. Stílusára jellemző a pozitív-negatív térrel játszó logói, márkajelzései.

Elsősorban olyan logótípusok és arculatok készítésével foglalkozik, amelyek hatékonyan ötvözik az üzleti üzeneteket és a kifinomult designt oly módon, hogy azok egy átfogó közönséghez – jól érthető megfogalmazásban, a termékről – szólnak.

2011-ben egyik munkájával bekerült az aktuális év világ logótrendjei közé.

2013-ban egyedüli magyar tervezőként egyik logója lett kiválasztva – LOGO CREED – a trendek, esettanulmányok és arculatok megújítását bemutató könyvbe, világmárkák közé kerülve.

Diplomavédésen vizsgabizottsági elnök, hallgatók diplomamunkájának opponense, szakmai szimpózium résztvevője, nemzetközi logó, design versenyek zsűritagja volt az elmúlt években.

Munkái oktatási anyagként is szerepelnek.

  • Több mint 500 logó (Afrika, Amerika, Ausztrália, Ázsia és Európa kontinensein)
  • Több mint 200 logó-, arculatterv megjelenés külföldi kiadványokban
  • Több mint 50 könyvben közreműködő
  • Több mint 20 nemzetközi díj, elismerés
  • Több mint 15 év tapasztalat
  • Több mint 10 publikáció
  • Több mint 5 előadás, fórum
  • És egy hazai szakmai díj

A Magyar Logó Társaság alapítója.

A Magyar logók című könyv szerzője.